neljapäev, 27. juuli 2017

Juulikuiselt aias

Hakkasin  juulikuu aiapilte arvutis läbi vaatama, muidu jäävad märkmed täiesti tegemata.

Kõigepealt avastasin, miks mu püramiidkivirik juba paar aastat õitsenud ei ole. Olin lihtsalt liiga kade olnud teda jagama. Sel kevadel viisin terve pinu naaberküla rohevahetusele ja kohe peale seda sirgus kaks uhket õievart, mis praktiliselt terve kuu aega silma rõõmustasid.


Väsimatult on õitsenud ka kevadine minuartsia (Minuartia verna), mis alustas juuli esimestel päevadel ja õitseb siiamaani. Huvitav, miks kevadine, kui õitseb juulis.








Aias on käes tavapärane juulikuu -  päike lõõskab juba mitmendat nädalat, muru on kollane ja krõbiseb. Ehk veidi kergem on kui tavaliselt sest juuli esimesel nädalal kastis aia korralikult üle. Aga muidu nagu juuli ikka - roosiline ja lopsakas.

Kui kevadel tundus, et nii roosid kui liiliad said juba kasvu alustanult kevadise külmaga karmilt pihta, siis nüüdseks on nad piisavalt toibunud. Kadusid polnud, kuigi ma ei katnud kedagi ja isegi mullatud jõudsin vaid pooled roosidest. Roosade õitega roos `Angela`jäi mulle silma oma huvitava õiekuju poolest aga ka eemalt on ilus














`Auguste Luise`. Korra viskan kevadel peoga pikatoimelist väetist, rohkem ei poputa, kasvavad kruusapinnases küll, ja isegi muru sees poolvarjulises kohas, polegi vaja peenrasse istutada. Ütle veel, et roosid on nõudlikud.


Küll aga tuleb sorte hoolega valida - `Sexy Rexy`haigestub igal aastal suve teisel poolel tahmlaiksusesse, peaksin vist parema sordi vastu vahetama. `Aspirin` seevastu tundub täiesti haiguskindel olevat ja isegi lehetäidele ei maitse nii palju kui mõni teine roos


Aga mis ma nendest roosidest ikka jahun, kõik juba vanad sordid ja ennegi näidatud, uusi roose ma juurde osta ei plaani. Vaadake parem kaselehelist kellukat, kas pole äge! Kask, mis kask!


Kellukaid pean samuti hoolega valima sest nad kipuvad mul roostesse haigestuma, imelised valged kõrged kellukad, mis ma Tsiili käest rohevahetuses sain, olin sunnitud kõik lõkkesse viskama, rohelist lehte enam oranži rooste alt ei paistnudki. Ka mõned kerakellukad haigestuvad. Kivilaliigid  õnneks mitte nii väga.

Karpaadi kellukas kipub minu aias ebaviisakalt lamasklema ja teistel seljas elama, seetõttu poputan kelluka `Samantha` tittesid, et karpaadi kellukad nendega asendada.  Tited on ilmselt küll Karpaadi kelluka mõjutustega ning `Samanthast` veidi erinevad, kuid püsivad kenasti püstises asendis ja ei lösuta. Pildil olev sinine kellukas ongi üks `Samantha` järeltulija


Lõppu üks tore üllatus. Keegi aalujatest jagas aastaid tagasi niidu-kuremõõga seemneid. Külvasin peenrasse - ei midagi. Kuni sel suvel:


Ausõna - keset linnupiima puhmast ma teda küll ei külvanud !


4 kommentaari:

  1. kuremõõk võis ka linnupiimaga koos tulla :) mul nende sibulikega mitmeid toredaid üllatusi olnud

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma arvan, et ju ma ikka ise ta kogemata sinna siputasin aga kuna Futu käest nüüd kuulsin, et noor kuremõõk näeb välja nagu orashein, siis arvatavasti rohisin ta mujalt lihtsalt välja

      Kustuta
  2. Oi no Sa oled ikka tubli, ei mingit umbrohtu kuskil! :P
    Aga kolmas pilt meeldib mulle eriti - my kind of mess! Like! (FB)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Umbrohtu leiab alati - kui otsida :D Aga jah, selline segadus mul üldjuhul valitsebki, kõik segamini nagu puder ja kapsad :)

      Kustuta