teisipäev, 1. detsember 2015

Novembrikuine jalutuskäik ja tubaseid töid

Olen igal sügisel teinud ühe jalutuskäigu kunagise raudtee äärde. Just sel aastaajal on seal minu arvates kõige ilusam. Mõned pildid meie novembrilõpu väikesest matkast:

Põnnid nõudsid kumbki endale õuna pihku - tundub, et olid päris head.

Kui inimene mõne rajatise maha jätab, hakkavad peagi taimed, samblikud-samblad ja seened tühja kohta endale nõudma. Hüljatud ooteplatvorm:


Kõrreliste hiilgeaeg:

Aga üldiselt käin õues nagu toakass, võimalikult vähe ja iga sammu järel vastikusest käppi raputades. Kui õues on päike, siis võib veel välja minna aga kõige parem on siiski toas nokitseda, niipalju kui seda aega antakse.

Valmis sai kauss vorstide jaoks, ükskõik kas siis jõuluaegsete verivorstide või suviste grillimiste tarbeks. Kahjuks tõmbas kaas teise põletuse käigus kõveraks aga mis teha - paremini ei oska. Savil on oma mälu ja minusugune ei saa ju ise arugi kui midagi kihva keerab - pealtnäha on kõik kõige paremas korras. Kuni tõde ahjust päevavalgele tuleb.

 Tahtsin kööki lusikate-kahvlite jaoks ühte topsikut samasuguse lillemustriga nagu seinal. Tööprooviks tegin lillepoti.  Sirgjooned pole kunagi mu tugevaim külg olnud nagu ka lillepotti vaadates näha. Lohutan ennast, et kui mõne keraamikaga tegeleja iseloomulikuks jooneks on glasuuris kristallidega mängimine, mõnel kaunid joonistused esemel, siis minul on kõverad ääred!

Kaks pisikest alust ka.

Lisaks tuli pähe ketserlik mõte kududa rahvariidetriibulist kaltsuvaipa vanadest teksadest. Et saagu siis vanast uus, tööriidest pidulik ja ühtlustavast "vormiriietusest" kohalik. Eeskujuks vaatasin Vändra seelikutriipu, puhtalt seepärast, et seal on palju teksaga sobivat sinist värvi.





24 kommentaari:

  1. Keraamika ajab mul suu vett jooksma. Mitte lõpptulemus, aga tegemine. Tegelikult avastasin, et Keilas on keraamikaring, aga seni ma veel ei ole suutnud end nii kaugele saada, et neljapäeva õhtul kottpimedas kodunt välja hakkaksin minema.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Keila on ju Sinu juurest kiviga visata. Käi ükskord ära ja siis jäädki käima, saviga töötamine on nii mõnusalt lõõgastav, et lõpptulemus polegi nii oluline.

      Kustuta
  2. lausa ohkima võtab :) selles, et sügisene, ka hilissügisene jalutuskäik oivaline on ma ei kahtlegi aga muidu jah, olen ka nagu toakass :) täna paistis päike, vaatasin aia üle. Ouhkab, ei mingeid valel ajal õitsemisi ega muud isetegevust. Sinu kaltsuvaiba idee juba iseenesest on super, mis siis veel vaibast rääkida ja sinu keraamika mulle lihtsalt meeldib :D ma pole sirgete servade fänn vist :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle nad iseenesest ju meeldiks aga mõistlik on vist kõveraid armastama õppida sest sirgeid pole kusagilt loota! :D

      Kustuta
  3. Muudkui otsisin piltide alt laikimise nuppu.
    Meie arvates on jah vastik ja kole ilm, aga plägakindlas tänapäeva riietuses lapsed on nõus kaua hilissygiseste õueainetega mängima.
    Tassid ja taldrikud on imeilusad. Käsitööle omased kõvervormid kuuluvad asja juurde.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma olen ka mitu korda meelde tuletanud oma lapsepõlvepilte - kõik lapsed ühesugused ümmargused karupükstes ja kasukates mütakad. Huvitav kuidas me liigutada saime?

      Kustuta
  4. Oh, kus tahaks ka kangast ja savi teha osata . . . Need pisikesed alused on ülinunnud. Ma ei kujuta ette, kuidas neid savivorme üldse mittekõveratena teha saab, mingi isepöörleva asja otsas vist.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ega nad peagi täiesti sirged olema, natuke siivsamad lihtsalt, mitte kui purjus keraamiku esmaspäevahommikused üllitised. :D Silmamõõt on mul kõver, noh. Potikedraga tulevad tõesti väga ilusad ja ühtlased asjad... veidi küll igavamad kui päris käsitsi tehtud aga vahelduseks oleks täitsa tore. Ainult et minu sõna see massin ei kuula, see on keerulisem kui metsiku mustangi taltsutamine!

      Kustuta
  5. Küll Sa oled ikka tubli !Keraamika, vaibad, jalutuskäik, aed ja 2 pisikest ka veel-õige eesti naine !oleks neid ainult rohkem !

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Rohkem pisikesi või? Ju jõuab! :D Ma oskan lihtsalt head muljet jätta. Võti on harvas postitamises, siis koguneb pika aja peale mõni tegemine ikka ja oledki tubli! Aga seda kuvandit ma tegelikult toita ei taha, et eesti naine peab hambad ristis hirmus tubli olema, mehe ja seitse last toitma. Ja viriseda ei tohi sest õiged eesti naised ongi sellised valge puhta põlle ja ideaalse eluga. Et nüüd valet muljet ei jääks siis toad on mul sassis ja nõudekuhi kraanikausis, väsimus kimbutab ja käsitöö on lihtsalt vahend kuidas koduperenaise elus midagigi käegakatsutavat valmis saada ja oma vaimset tervist säilitada.

      Kustuta
  6. Mind märg ei sega jalutamast, aga tuul küll. Lapsukesi ei sega aga vist mitte miski:)
    Üldiselt olen ka tubaseks jäänud, siingi on tegemist küllaga. Vaipu ma ei koo, aga midagi ikka.
    Su vorstikauss on imeline, sirgete servadega poleks tal pooltki seda võlu, mis praegu. Peaks Sinuga mingi kõvera diili tegema :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oh ära räägi. Rahmeldaja diil just läks ahjus katki, hakkan aga jälle otsast peale :)

      Kustuta
  7. Oi kui lahedad tegelased sel ooteplatvormil. Sellistes kohtades ma ikka mõtlen, et kes siin kõik seisnud ja oodanud, tulnud ja läinud. Tirtsud on nii laheda olemisega, igaveste hää pilt!
    Keraamikas aga on sul miski imeline sina, need asjad, mida sa näidanud oled, neis on see miski väljendumas kuidagi isemoodi. Mulle meeldib!

    Vaibakudumine on ilmselgelt kannatlikele. Ma panin kunagi oma käsitööõpetajaga koos kangast üles, oeh...
    Sinine aga on ilus!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mina kipun ka sedasama mõtlema kui vanades hoonetes või kunagistes elupaikades liigun. Vaatad vana vundamendinurka ja mõtled, et kunagi oli siin kellegi kodu, keegi toimetas ja rahmeldas, istutas ja rohis, ehitas ja hoidis korras.

      Aga mis vaibakudumisse puutub siis ma lasen teiste peal liugu, tublid käsitöömaja naised panevad üles, mina ainult aitan vahel, teen väikeseid ülesandeid, mis mulle antakse ja koon kui minu järjekord kätte jõuab. Küll on ikka hea kui selline käsitööpesa kodukohas olemas on.

      Kustuta
  8. Ohh, kui ilusad sügispildid ja võrratud käsitööd! Kaisa on Linda kõrval nagu pisike nööbike! Ja need õiged keraamikaasjad peavadki kõvera vimkaga olema. Vaibakudumise pärast aga olen lihtsalt kade. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kaisa ongi meil pisike nagu nööbike aga terane nagu sukanõel :)

      Kustuta
  9. Ilusad lapsed ja pildid ja vaated! Ja põnev käsitöö, eriti vaip. Kuigi mina ise praakisin teksa vaiba tegemiseks välja - liiga jäik tuli see asi kuidagi. Aga ilus mõte, see Vändra triip

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Labase koe jaoks vist teksa ei sobigi? Ma kudusin ripsi, jäi päris mõnus.

      Kustuta
  10. Hei! Wonderful pictures. I love the childeren walking. You have seen them from their own hights. Beautiful.
    I have tried several times to put you on my bloglist, but I failed. Will try again. Anne

    VastaKustuta
    Vastused
    1. It is easy to take pictures with so pretty models :)

      Kustuta
  11. Vastused
    1. I am glad to hear this. I love your blog despite of google translator :D I discovered that when I let it translate norwegian into estonian I can´t understand anything. So I let it translate norwegian into english, it manages better that way.

      Kustuta