kolmapäev, 22. märts 2023

Liigub ja loob ja lehvitab...

 Vihm ja päike sulatasid kõrged hanged imekiiresti ja päikeseliste ilmadega sirguvad kevadised õied otsekui nähtamatu vedru abil maapinnast.

Esimesed päris harilikud aga ometi väga erilised lumikellukesed leidsin sel aastal 18. märtsil














Esmaspäeval, 20 märtsil. oli imeline päikeseline ilm, kanepilinnud laulsid kaseladvas ja oli selge, et kevad läheneb. Õied avas eelmisel sügisel tellitud suureõieline lumikelluke `Beluga` (Patrick van den Berg, 2016) 


armeenia sügislill `Tivi`, kelle õisi keegi järjekindlalt igal aastal lume all närimas käib.




















 dalmaatsia krookused, sort `Claret`

ja tundmatu, kelle ostsin kirju teisendi (var. pictus) pähe aga tundub, et on midagi muud võibolla roosa teisend  (var. roseus)?












Esimesed märtsikellukesed ei mallanud samuti enam oodata.







22. märtsil avas õied üks mu lemmikutest, kummalise pruunikaslilla õievärviga võrkiiris `Down to Earth` (Alan McMurtrie 2011). Teda on esialgu mulla taustal raske isegi märgata, pildistamisest rääkimata aga see-eest on ta kõige varajasem võrkiiris, vähemalt minu aias ei saa teised sordid ligilähedalegi.




5 kommentaari:

  1. No Sul seal on küll ikka säärane lillepidu juba, et ma tunnen end justkui pooleldi Lapimaal olevat alles...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Reljeef on edu võti, mul on aed oosi lõunapoolsel nõlval. Juulikuus saab sedasama rähkmullal ja kallakul asuvat aeda kirutud kui muud peale veetassimise teha ei saa aga praegu on tõesti lust ja lillepidu

      Kustuta
  2. See kuidas need esimesed igal kevadel ärkama hakkavad on alati imeline, isegi minul juba üht ja teist tulemas ja kui need kord juba tulevad siis läheb kiireks, et kõiki tervitada

    VastaKustuta
  3. No kõik lihtsalt imelised! Tõesti, oled oma varajastega sel aastal ka minust sammu jagu ees. Nägin küll alles täna üle kahe nädala oma taimi, enamusi üldse alles esimest korda, kuid ma arvan, et ükski krookus mul õitsenud küll ei ole. Dalmaatslane pole Rosea, too on ikka täitsa roosa.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mhmm, huvitav. Ma proovisin pildiotsinguga sarnast leida aga esialgu ei õnnestunud

      Kustuta