esmaspäev, 25. november 2013

Esimene valge

Niru teine küll aga ikkagi valge kiht maas. Hommikused vaated päikesepaistel olid kaunid. Ühtviisi sätendasid nii aedniku istutatud taimed kui isehakanud aiaasukad.

Põõsasmarana äraõitsenud õienupud olid endale valge katte peale kogunud

 Seeneaed muru sees on täiesti isetekkeline. Muidugi meeldiks mulle rohkem kui seeneaias näiteks sirmikud või puravikud kasvaksid aga ka need isehakanud tegelased on dekoratiivsed. Emal mul õnnestus muidugi tahtliku tegevuse (seenepuhastamise jääkide korduva muru sisse puistamisega) endale söögiseeneaed tekitada aga tal on ka aias pinnas selleks sobivam.

 Üllatus-üllatus ka lupiin võib talvisel ajal huvitav välja näha

 Ebaküdoonia jõudis ennast õiepungi täis kasvatada.

Aga sirelid ja petersellipuhmas on jätkuvalt veendunud, et tegelikult on kevad...

Nagu näha on peterselli usinalt toidukõrvaseks tarvitatud, mis nii viga kui novembri lõpus veel peenralt maitsetami saab.

5 kommentaari:

  1. Mina üritan ka aina seeni külvata, pinnas peaks sobima küll, aga ei ole veel tärganud midagi.

    VastaKustuta
  2. Kaunis on see Valge tulek. Aga peterselli käisime talviti aiast lume alt välja kaevamas. ma arvasin veel hiljutigi, et nii see käibki.

    Mina külvan ka seeni :) Küll nad tulevad,kuldsed kukeseenikud on juba kohal :)

    VastaKustuta
  3. Seened on mükoriisa taimed. Teoreetiliselt võttes, peaks kaskede alla kaseriisikakülv küll õnnestuma ja kuuskede alla kuuseriisikakülv.:) Ja leppade alla...vat sirmikut olen näinud täitsa massiliselt ka õunapuude all kasvamas tavalises aiamullas. Oma aeda külvaksin sirmikut, sest tõenäosus siin miskit tärkamas näha on just sirmiku osas kõige suurem.

    VastaKustuta
  4. Sirmik ei ole mükoriisaseen vaid lagundaja nagu šampinjon, sellepärast ongi teda lihtsam aeda sokutada. Kuigi ma ei tea, millist toitu ta vajab - ega igasugune põhk ja jäänused igale seenele kõlba. Kas maja kõrval suure männi alla elama tulnud lambatatikud ja veel hiljem sinna kasvanud männiliimikud on usina seenejäänuste külvamise tulemus või hakkas neil minu tulututest pingutustest lihtsalt kahju, see on muidugi teadmata, aga seenepeenar toimib :)

    VastaKustuta
  5. Minu seenekatsetused ei ole ka vilja kandnud ei kase ega kuuse all, aga austerservikut kahes kännus olen kasvatanud ja üpris edukalt

    VastaKustuta