neljapäev, 17. mai 2018

Rohkelt pulsatillatamist ja vähem vulgarist

Pealkirjaks oleva toreda soovi sain ma ühelt sõbralt sünnipäevaks.  Karukellad on mu lemmikud mitmel põhjusel, esiteks seesama nimi "Pulsatilla" mida on nii ütlemata mõnus keelel veeretada, lisaks on nad nii mõnusalt pehmed ja karvased. Ja sobivad paiga vaimuga ülihästi, olevat nad siin ju enne maja ehitust looduslikultki kasvanud. Kollektsioon täieneb tasapisi:


Suur karukell (Pulsatilla vulgaris Mill. sp. grandis)


Harilik karukell `Pinwheel Dark Red` (Pulsatilla vulgaris  `Pinwheel Dark Red`)


Ostsin selle kui hariliku karukella `Rote Glocke` aga vaadates teiste sama sorti taimi, pole minu oma piisavalt punane, nii et ilmselt on tegu sordinimeta seemikuga. (Pulsatilla vulgaris)


Hariliku karukella `Papageno` seemik. Ostsin Pärnust laadalt kaks karukella taime, müüja tunnistas ausalt, et tegu on enda kasvatatud seemikutega. Väga toredad. (Pulsatilla vulgaris `Papageno` seedling)


Teine on selline. (Pulsatilla vulgaris `Papageno`)


Harilik karukell `Alba` (Pulsatilla vulgaris `Alba`)


Pärsia karukell (Pulsatilla albana)



Tsiililt sain kahtlase karukella (Pulsatilla ambigua) seemiku. Juures oli silt "äärmiselt kahtlane karukell". Just nii teda nüüd nimetangi.


Veel üks seemik Tsiililt, mine võta nüüd kinni, kelle nägu see laps on.


Kui paljud tuttavad kirusid eelmise aasta vihmast suve, siis mulle meeldis. Oli päikest ja oli vihma. Tänu sellele leidsin oma aiast esimesed karukellatited. Eks siis mõne aasta pärast selgub...








9 kommentaari:

  1. Pulsatilla on tõesti üks võluv taim. Peaks ka suvel külvama, seemikud on tavaliselt erivärvilised.

    VastaKustuta
  2. Ilusad ja seemikud on põnevad,leiaks nagu varanduse.

    VastaKustuta
  3. See on tõsi, Pulsatilla on nii mõnus nimi. Kui ma mõtlen sellele kui palju seemikuid ma võin olla ära kõblanud/rohinud aegae jooksul, hakkab lausa halb :) Pulsatilla tited ei näe üldse nii kultuursed välja, et neid märkaks muu mudru seas. Nüüd olen targem. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Sama siin, eelmise aasta kiirel perioodil, kus aed omaette elu elas, jõudsid seemikud ilmselt piisavalt suureks kasvada, et aru saaks kellega tegu

      Kustuta
  4. Jah, kenad aga minu paar eksemplari P. vulgarist alles hakkavad oma õit avama. Mitte kevade vaid rohkem nagu suvekuulutajad siis. Muidu ei saakski aru, et mul nii pime oleks.

    VastaKustuta
  5. Karukellad pole kahjuks meie kandi taimed ja savis nad kasvada ei taha. Kunagi ammu paar taime istutasin ja mõne aasta vist ka pidasid, kuid siis kadusid. Võib-olla kadusid umbrohtu, sest tol ajal must veel rohijat eriti polnud. :D

    Sinu sordid ja krantsid on vahvad! Reykjaviki botaanikaias oli ilus kevadine karukell (P. vernalis) ja paar nädalat tagasi nägin seda ka Tartu BAs. Kaunis taim, aga aedades ja blogides teda nagu miskipärast ei näe?!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ma eelmisel aastal tellisin aga varesed kiskusid välja, neile ka karukellad ja mägisibulad väga meeldivad. Proovin teinekord uuesti kui võimalus avaneb.

      Kustuta
  6. Pulsatilladeta pole elu :) Nad on minu lemmikud ka, aga ma veel ei orienteeru neis nii hästi.
    Mul on nüüd seemikuid nagu putru :) ainult turczaninovii lapsi pole leidnud, aga aega veel on ja samas võivad nad ju kus iganes kerkida.

    Igatahes on postitus absoluutselt pulsatilla :D ja uhke värk

    VastaKustuta
    Vastused
    1. turczaninovii läks minul välja, proovin teinekord jälle kui kusagil taimi näen

      Kustuta