teisipäev, 31. mai 2016

Maiks maskeerunud juulikuu

Üha enam meenutab ilm kuuma ja põuast juulikuud. Muld on tuhkkuiv ja tolmab. Paar päeva tagasi andsin alla ja hakkasin vett tassima. Aiamaale panin vihmuti. Taimede poputamist ma eriti ei poolda aga tahaksin loota, et praegune kuum ja kuiv maikuu on siiski erand. Ja kui juba okaspuud kuivama hakkavad, tuleb tegutseda.

Aiapilte pole ma väga palju klõpsinud, päeval on palav ja ergav kõrbepäike pimestab fotodel kõik muu, õhtud mööduvad aga kibekiiresti veekannuga ringi sibades. Kurgid said sellise päikesepiste, et ei tea kas toibuvadki. Elustan neid õhtuti leige veega ja hoian päeval katteloori varjuks peal. Õnneks on kasvuhoones ka neli taime.

Praegu peaks olema iiristeaeg aga huvitaval kombel minu omad sel aastal eriti ei õitse, ju siis polnud nende jaoks soodne talv. Mõni üksik õis on, nagu see nimetu lilla.


Selle roosa nime ma ka ei tea, mõnelt lahkelt aalujalt tema tulnud on, aga võta nüüd kinni kust ja millal.


Vähemalt iiris `Add it up` tundub olema õige sildi juurde saanud.


Kivilas paneb tume kimpkellukas (Edraianthus serpyllifolia) iga kord natuke keksima, kui temast möödun.


Nagu ka kivikratt, kes on väga sümpaatne tegelane - ilus ja kompaktne.































Ükskõik, mis taime juurest ma ka alustan, ikka eksin kivilasse ära. Mis on iseneesest hämmastav, sest minu kivila on ju imetilluke lapike suure peenra servas. Ju seal ikka mingi võluvägi pesitseb, mis enam lahti ei lase.

Suvisel ajal satuvad aeda vahel ka külalised. Tulevad, kiidavad lühidalt midagi, mis õitseb - nimetut lilla õisikupalliga lauku näiteks, heidavad korraks ükskõikse pilgu kivilale ja tatsavad edasi. Mina aga surun alla tahtmist külalisel varrukast haarata ja teda kättpidi kivilasse vedada mingisugust imepisikest itet vaatama.



 Igakevadisest vaimustusest imepisikese hookeri kuutõverohu leidmise üle saavad vist küll ainult aalujad aru. :)


Aga tegelikult leidub aias ikka suuremaid asju ka. Minu üks lemmikuid -  harilik kuldkann `Elfenbeinglanz` (Helianthemum nummularium) sai talvel küll kannatada aga praeguseks on kenasti taastunud. Eelmisel aastal ostetud kuldkann `The Bride` on aga läinud, mis läinud.

Hispaania ebahüatsint `Rose Queen` (Hyacinthoides hispanica `Rose Queen`) on väga armas tegelane. Sel aastal peaks teda peale õitsemist jagama - kuidagi tihedaks on see olemine läinud ja pool puhmast ei õitse.



Sellega, et osa tulpe maja põhjaküljel varjulisemas kohas kasvavad, saab tulbiaja päris pikaks venitada.


Keraamikaahi oli ka vahepeal väga tihedas töös, et saaks kõik riiulitel seisvad asjad põletatud ja keraamikaring suvepuhkusele minna. Vahepeal oli tunne, et ahjus ainult minu asjad ongi. Muuhulgas sain oma kodused taldrikud valmis. Osad loomade ja osad pitsidega, glasuurideks ARS-i V. valge ja helesinine, loomad on musta angoobiga.

Keraamikaasju olen juba sõpradele väga palju näidanud, ei hakka siin kordama. Pisividinaid on ka palju. Selline teesõel näiteks:


Või karuga pross
Kuidagi väga siniseks kiskus see viimane ahjutäis. Aga nüüd on keraamikaga rahulikum, ring on puhkusel. Sellele vaatamata poeks hea meelega mõnel vihmasel õhtul vaikselt käsitöömajja nokitsema, oleks neid vihmaseid õhtuid vaid kusagilt võtta.

20 kommentaari:

  1. Su keraamika läheb ikka ja aina ilusamaks :) aga noh, jah, see Hooker, see on ikka igaastane nali, see otsimine ja siis leidmise rõõm :D kui ilm sedasi edasi läheb, hakkame meie siin savimaal ka juba tolmama :(

    VastaKustuta
    Vastused
    1. On jah naljakas tegelane, ma peaks tegelikult teda nõlvale viima, kust ta paremini vaadeldav. Praegu leiad ainult siis kui tead, kust otsida.

      Kustuta
  2. Jah, kivila aeglane areng on tohutult huvitav jälgida ning see on üks kindel koht kus on alati kõik korras, sest umbrohul on sinna raske kinnituda. Põud on meilgi, kastan ka juba kivilat.
    Milline armas väike teesõel!:)

    VastaKustuta
  3. Oi, mina küll tuleks ninapidi su kivilasse vaatama ja rõõmustama koos sinuga. Igatsen endale ka sellist kohta. Ükskord ta tuleb! Ja sinu savitamised on imelised, armsad. Palav on meil ka, meeletult.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tule-tule, kuigi praegu on seal veel vähe, mida imetleda. Kui muidu on istutusalad taimi täis, siis pisitutsakaid mahuks veel.

      Kustuta
  4. Mina tänan taevast, et oma kivila ainult mõneruutmeetrise tegin ja sellega, et umbrohul oleks sinna raske kinnituda, ma küll nõus olla ei saa. Meiekandi umbrohud on lubjakruusaga kohanenud ja neile igasugune kruus hirmsasti kasvamiseks meeldib, mingit mulda pole vajagi. Eile koju tulles avastasin vulkaani juurest putked, mis paari päevaga meetriseks kasvanud, isegi põuast pole neil sooja ega külma.
    Aeda ma veel kastnud pole, aga müügiplatsil töötab sprinkler pea kogu kodus ärkveoleku aja, sest need mustad potid kuivavad kuumas tuules hullkiiresti läbi ja sellega peab midagi ette võtma.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Potimajandus tahab jah pidevat kastmist, mul on neid õnneks vähe.

      Kustuta
  5. Oi, need keraamilised tegemised on vahvad, angoobiga tehtud loomad on ikka päris kunstitööd! Aed on ilus värviline.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Need ei ole ise joonistatud, nii andekas ma pole. Läbi šablooni tehtud.

      Kustuta
  6. Kivilaga on jah kindel värk ja on mul ka aiakülastajaid, keda see kivila värk eriti ei huvita :) Siis on mul paar "riiulit" eriti armastet poolvarjutaimedele, aga aiakaugetele meeldib ikka rohkem mõni õis :) Kui alpitaimed ikka huvitama hakkavad, siis on asi lootusetu, neid tahaks kasvatada ja uurida, sest selles seltskonnas on valik väga suur. Kimpkellukas võtab mu ohkima. Kas sa palun korjaksid seemet? minu tarvis, sest ega ilma küll enam ei saa. :)

    VastaKustuta
  7. Juhukülastaja ja aiakauge märkab ainult suurt punast tutti. Selleks, et kivilani või sõnajalgadeni jõuda, on vaja hoopis peenemat ja sügavamat tunnetust.
    Imelik küll, et vaatamata suurele kuumusele, näevad taimed veel kõikjal suurepärased välja. Väikeses aias võib küll kastekannudega joosta, suures on see mõeldamatu, meil oleks vett vaja siis iga päev mitu tuletõrjemasinatäit, et aed kastetud saaks. Varsti hakkame valmis telliseid kaevandama.
    Keraamika on Sul ikka imeilus küll ja aina paremaks läheb

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aga võibolla ongi suures aias siis hea, et ei teki kiusatustki kastekannuga joosta, mina muudkui tassin oma eelmisel aastal istutatud puudele-põõsastele. Kollased okkad ja lehed teevad meelehärmi.

      Kustuta
  8. Su keraamika on lausa imetabane. Nüüd on minul ka selliseid taldrikuid koju vaja :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tule ja meisterda - ma võin näidata kuidas! :)

      Kustuta
  9. No see kimpkellukas väärib igati keksimist küll! Ja minatuurne kuutõverohi on miskit, mille olemasolu on raske uskuda. Vanainimene ei pruugi teist ilma prillita nähagi! :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See võtab isegi noorel inimesel tükk aega, enne kui üles leiad :D

      Kustuta
  10. Kas annaksid sõnajalatalu kohta mingi lehekülje, internetist on neid raske leida.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Räägitakse mingist kodulehest aga ka minul pole õnnestunud seda Internetist üles leida. Netist on kättesaadav telefoninumber, äkki nad siis saadavad oma sortimendi meilile? Ma olen ise alati telefoni teel kohtumise kokku leppinud ja kohapeal vaadanud sest elan nii lähedal.

      Kustuta