kolmapäev, 30. september 2015

Vanad võlad postitamisel ehk Muinasjutul on siin pesa

Tunnistan ennast süüdi ja raputan tuhka pähe, et ma tõesti ei ole blogis kajastanud kuidas meie maja seinale ilmus Suur Kunst. Kuni mulle tehti märkus, et kunstniku auks võiks ikka ühe blogipostituse ka teha. Kunstnik on igati au ja kiitust väärt, nii et siit see postitus tuleb.

Algas kõik sellest, et kummalisel kombel koorus maja otsaseinal ühest kohast värv maha. Riivas silma. Aga kesse siis selle pisiasja pärast tervet seina värvida tahab. "Maali sinna midagi!" tegi kallis abikaasa mulle ettepaneku.

Koht oli tõesti nagu maali jaoks loodud - isegi riputamise konksud kahel pool olemas ja eks ole vajadusel midagi sirgeldatud küll aga kas just nii vastutusrikkasse kohta. Hirm tuli peale.

Samal ajal imetlesin aga Rahmeldaja maalitud imeilusaid kunstiteoseid. Laudadele sündis võrratuid vaimolendeid, kalevipoegi ja loodusteadustele tundmatuid linnuparvi. Minu lemmik oli aga see maal, nimega "Põhja-Eikusagilmaal", kus tegutsesid loomad nimega laikselg-rebane, ümarkõrv-hunt, pikk-koon karu ja suursilm-rebane.

Foto: Rahmeldaja

See maal meenutas mulle põlisrahvaste poolt loodut ja jäi kummitama. Küsisin Rahmeldajalt kas ta aitaks hädast välja ja minu suureks rõõmuks oli ta nõus.

Abikaasa ronis redeliga üles ja mõõtis kooruva värviga ala ära. Nuputasime Rahmeldajaga veidi kontseptsiooni üle ja etteantud tingimusteks sai kunstnikule see, et teos oleks mahedate värvidega ja ei hirmutaks ülakorruse naabreid. Maali kohal on nimelt pesakast, kus sel aastal on elanud juba kolm peret - kevadel kuldnoka pere, peale nende väljakolimist piiritajad ja nüüdseks ka suur-kirjurähn.

Naturaalmajanduse eeskujul leppisime Rahmeldajaga kokku kunstivahetuse. Ehk siis tema maalib mulle maali ja tasuks teen mina talle midagi keraamikaringis. Mõtlesin veidi murelikult, et kuidas küll valmistada midagi Rahmeldaja maalide väärilist, minu asjad on ju nii tavalised, algaja poolt oma lõbuks tehtud.

Aga korraga tuli mulle suurepärane idee, miks mitte peegeldada Rahmeldaja enda kunsti? Eriti kuna see "Põhja-Eikusagilmaal" mind jätkuvalt kummitas.

Edasi jäi vaid teha valik, millised tegelased maalilt ellu kutsuda. Ma võin ju eksida aga mulle tundub, et need on ümarkõrv-hunt ja pikk-koon karu. Kuna kingitus läks Aalujale sai ka sisu vastav, loomakausid said augud põhja, et liigset vett ei koguneks. Talvel võib neid näiteks seebialustena kasutada. Kasutasin mustade teradega savi ja valget glasuuri.

Foto: Rahmeldaja

Kokkutulekul sai vahetus teoks. Maali nimeks pani kunstnik "Muinasjutt puhkab."


Meie tegevus maali ülesriputamisel äratas igatahes suurt tähelepanu. Naabrid ilmusid kõik ükshaaval aia taha imetlema. Ega meid vist enam päris normaalseteks peeta, kus seda enne nähtud, et kunst mitte toa vaid välisseinale riputatakse.

Aga tulemusega oleme igal juhul väga rahul. Kuigi teos valmis Taga talus, tekib tunne nagu oleks see kogu aeg oma kohal olnud. Aitäh, Rahmeldaja!


11 kommentaari:

  1. Põhja-Eikusagilmaal oli ka minu lemmikteos ja kuidagi sedasi juhtus, et endalegi ootamatult ühe Eve külaskäigu ajal sai ta meil kodus täitsa reaalis olemas olema (nagu unistused täituvad, võlu või midagi...:). Ilmselgelt on pildil üle keskmise külm talv, kõik on urgudesse pugenud ja nad ootavad seal kevadet, lootust juba on, esimene kiir ilmub... Ma arvan, et sain ta oma igatalvise kevadeigatsuse pärast, sest ma ei usu, et keegi teine nii palju talvel viunuks, et külm, pime ja õudne on ja millal ometi tuleb rohkem valgust jne. See on niisugune väga ilus lootuse ja hingerahu pilt. *väga tänulik Evele*

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Näed kui tore, siis saab seda Sinu juures vaatamas käia :) Vahva, et pilt endale hea kodu leidis!

      Kustuta
  2. Hah, mis mõttes. Mul pole varsti enam vaba välisseina, kuhu midagi riputada ja vaba siseseina pole juba ammu. Oma kodu, teen, mis tahan :)
    Aga pilt on super ja kausid ka, vääriline vahetus. Kui haigla vahet tilbendamise ära lõpetan, tulen raudselt sulle keraamikaringi külla.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Muidugi tule! Ma pole ise ka peale suve jõudnud, kuigi ring käib juba tükk aega. Aga aias on veel tegemist ja laupäevad loetud,

      Kustuta
  3. Suur kunst ja imekaunis keraamika. Muinasjutt muinasjutus

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hea, et Rahmeldaja rahule jäi, ma natuke pelgasin, kas talle meeldib

      Kustuta
  4. Millal need aalujad enne normaalsed on olnud! :) Tõeliselt äge ja need keraamilised kausikesed on ka nii numpsikud, üks neist veidi häbelik ja teine oma unistustes tähtede vahel. Kujutan ette, kuidas peagi hakkavad vargsi ümbruskonna majaseintele pildid tekkima :)...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Oh ei tea, läänlased on konservatiivne rahvas, vähemalt osa neist. Õnneks on Märta oma kuuriukse ka roosiliseks värvinud :)

      Kustuta
  5. Kunstnik kõlab kuidagi nii jube suurelt, et poen häbenedes urgu :) aga tegelikult on minu arust kõi aalujad sellised pooletoobised võlurid ja kunstnikud ka :D See oli väga armas diil ja need keraamikised numpsikud on sedavõrd armsad, et käin neid ikka silitamas vahel :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Peaasi, et sa oma urgu lauajupi, värvid ja pintsli kaasa võtad ja vahel meile ka näitad, mis jälle valmis saanud! :D

      Kustuta
  6. Ahh, et selline on maali nimi :) mina arvasin, et nõiute omale kurge maja lähedale tulema

    VastaKustuta