teisipäev, 31. märts 2015

Brrr....

On alles vastik ilm, õue ei kisu kohe üldse. Taimed seevastu rõõmustavad ja ninad venivad vihma poole pikemaks. Aga üldiselt liigub kõik tasa ja targu. Võrkiirised on sel aastal eriti pikaldased ja näitavad alles pisikesi ninakesi. Krookused ei kiirusta samuti õitsemisega, vaid "Munavöödik" piilub ettevaatlikult lehtede vahelt, et kas tasuks nina välja pista või mitte. Ja kas pole Munavöödik vahva nimi?

Crocus leonidii 'Munavöödik'

Stardivalmis on ümaralehine kivikress, üks minu lemmikuid

Valmistub hanerohi


Ebaküdoonial on aga juba kevad käes


Nagu ka roosidel

Vaatasin õudusega Rahmeldaja blogist kui suureks on tema aias kasvanud need okaspuud, mis ma hoolega oma väikeste mõõtmete ja aeglase kasvu pärast aeda valisin. Värvid on okkalistel praegu kuidagi eriliselt säravad ja kaunid.

Juniperus x media 'Goldkissen' 

Esialgu tundub, et vahepealne külmalaine väga suurt kahju ei teinud. Ehmatusest minestanud taimi oli küll, aga nüüdseks on nad ennast jälle rõõmsalt püsti ajanud. Tii antud alpikanni seemik nägi peale külma päris õnnetu välja, ikkagi pisike tita aga nüüdseks on uuesti ühe pisikese rohelise lehe ajanud, nii et ehk saab hakkama.

Suvise põuaga on ilmselt välja läinud transilvaania sinilill, igal juhul pole temast veel mingit märki. Kolmest leviisiast tundub elus olevat üks ja kolmest mauklehest (delosperma) samuti üks. Aga eks elu näitab.

Täna veetsime aga terve päeva Lindaga tomatitaimi pikeerides ja suvelillede seemneid külvates. Jõudsin mina mõelda, et sel aastal ma igasuguseid katsetamise seemneid ei osta kui minuni jõudis kotitäis mahakantud kraami, mille idanemistähtaeg sai jaanuaris läbi. Enamus suvelilled. No aga loomulikult pidin ma proovima ja nüüd on aknalauad potsikuid täis. Saab jälle koos Lindaga ninasid ootamas ja vaatamas käia. Kuigi hernevõrsete söömisega harjunud lapse puhul peab ettevaatlik olema, sest iga tärganud rohelist itet vaadatakse kui salatit.

Aga kaugel seegi aeg enam on, kui õuest vabalt rohelist saab ampsata!


8 kommentaari:

  1. õhtupoole läks päris kenaks see ilmake, igatahes tegin ka luurelendu vähemalt, nahistama ei kiskunud küll, märg oli :) liiga kiiresti kasvavad kadakad alluvad kääridele nagu ma isegi lõpuks aru hakkan saama :D

    VastaKustuta
  2. Meil läks õhtupoolikul taevas selgemaks, isegi päikest ja vikerkaart nägime, aga ka sel ajal sadas. Mitte küll nii hullusti kui päeval, aga märjaga pole väljas praegu mitte midagi teha.

    Ma juba kirjutasin kellelegi kommentaariks, et minu arust ongi leviisiad lühiealised ja neid tuleks igal aastal külvata.
    Mauklehed aga ei talu talvist niiskust ja ma ei usu, et nad kellelgi pikalt vastu peavad.
    Väikeaias peaks vältima roomavaid okkaliste vorme, on olemas väga ilusaid kera-ja sambavorme, mis laiutama ei hakka. Laiutajaid saab lõigata küll, aga sel juhul ei ole nad enam need vormid, kes nad olema peaksid :D

    VastaKustuta
  3. Kas see viimane on karulauk? Munavöödik on igatepudi lahe, nii nimelt kui olemiselt! Okaspuude osas olen 110% nõus Muhedikuga, olen nii endal kui teistel näinud liiga palju okaspuude alla mattuvaid muidu toredaid kiviktaimlaid.

    VastaKustuta
  4. Nojah ma olen okaspuude osas tegelikult ju nõus. Aga praktikas peab igaüks ikka omaenda vigadest õppima ja nii ma neid laiutajaid 3-4 aeda tassinud olen. Viimasel pildil on karulauk jah, tegelen aeglaselt istanduse loomisega, mulle ta väga maitseb.

    VastaKustuta
  5. Karulauku peab meelitama, sest tema meil igal pool ei kasva. Ma olen igasse vabasse varjulisse nurka mõned sibulad poetanud ja seetõttu pole ta meilt õnneks päriselt ära läinud. Suvilas kasvas karulauk täiesti ükskõikse elegantsiga õunapuu all ja levis nagu katk. Siin ei taha hästi minna.

    VastaKustuta
  6. See kollasetriibuline krookus on ülilahe.

    VastaKustuta
  7. See brrr on tegelikult selline, et väljaminemise hetk on hull, aga kui oled sunnitud juba väljas olema, siis polegi väga jube, jalutasin just paar tundi tagasi kolm kilomeetrit rongijaamast koju ja ellu jäin :)

    VastaKustuta
  8. Munavöödik on väga muheda väljanägemisega. :)

    VastaKustuta