reede, 16. jaanuar 2015

Tubane jaanuar jätkub

Tubase jaanuari järgmise tegevusena sain valmis oma aia taimede nimekirja. Kasutasin selleks valmis exceli vormi, mida Tii lahkelt kõigiga jagas. Küsite, et miks peaks keegi raiskama aega selleks, et sellist tabelit üldse teha? Liiga palju vaba aega käes, koid sõid lõnga ka ära ja enam tõesti mitte midagi muud pole teha?

Tegelikult on selline asi mingil hetkel hädavajalik, et säiliks ülevaade, mis kasvab ja kus kasvab. Eriti kui suur osa taimedest on saadud rohevahetuse käigus pisikeste tittedena või ise seemnest kasvatatud.

Aegade algusest olen pidanud ühte kaustikut, kuhu olen kirjutanud kõigi saadud taimede nimed, lisaks joonistanud oma köögiviljakasvatuse tarvis lihtsa aiamaa plaani viljavahelduse säilitamiseks. Et mitte oma aedvilju igal aastal samasse kohta maha panna vaid vastupidi jälgida, milliseid eel- ja järelkultuure oleks sobilik oma pisikesel aialapil õigesse kohta paigutada. Mälumahtu mul selleks tegevuseks vajalikul määral kahjuks pole.

Eelmisel suvel õnnestus mul aga mingil hetkel tõdeda, et olen oma aiavihiku ära kaotanud. Jõudsin juba päris paanikasse minna enne kui taipasin sahtlid eest ära tõmmata ja kirjutuslaua sügavusse kadunud vihiku uuesti päevavalgele tuua. Nii et nüüd siis tagavarakoopia arvutisse.

Tabelit koostades avastasin, et päris palju kasvab mul selle nimega taimi. Eks kevadel peab jälle pildistama ja määramisabi küsima hakkama.


Selle nimega taimi kasvab kindlasti ka aga nendega tegeleme kevadel:


Aga üldiselt tuli tabelist välja, et ma olen eelmisel aastal kokku hamsterdanud, ei rohkem ega vähem kui 186 uut taimeliiki. Ja seda ilma terve karja kellukateta, mida mulle kokkutulekult saadeti ja millele ma alles järgmisel suvel nimesid juurde otsima hakkan.

See number tundub eriti suur ka seetõttu, et ta moodustab enam-vähem poole kõigist mu aia taimedest. Nii et taimetabeli koostamine on vägagi korralekutsuv - järgmisel suvel vähem kokkuhamsterdamist (natuke ikka aga mõistlikkuse piirides), rohkem taimede kasvatamist, tundma õppimist ja ilmselt ka suuremal hulgal taimetõstmist.


Et lõpuks siis katse-eksituse meetodil selguks, kes ennast siin kõrbetingimustega aias õigustab ja kes mitte. Kes kasvab hiiglaseks ja kes jääb pisikeseks kribalaks. Ning kuhu ja kuidas need uustulnukad paigutada nii, et asjal ka mingisugune nägu ja tegu oleks.


Kes veel aru ei saanud, siis see viimane silt on nali -  meie nimelt lubasime, et nii heas kui halvas...

8 kommentaari:

  1. Nii head sildid:). Ma kuulutan ka selle aasta oma aia tundmaõppimise aastaks

    VastaKustuta
  2. Sildid on head jah :D Tabeli tegemine on tore tegevus, iga taime juures tekivad isesugused põnevad mõtted:)

    VastaKustuta
  3. Sinu postitus pakkus äratundmisrõõmu... Lahedad sildid oled leidnud :)

    VastaKustuta
  4. Head sildid, oleks ka mõned sellised vaja.:)

    VastaKustuta
  5. Muhe! :P
    Selles postituses on kooliaegset Neljandikku!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. No aitäh - ega siis ühel ontlikul pereemal sobi iga päev selline lõmplõug olla nagu kooliaegne Neljandik ;)

      Kustuta
  6. Ah nii tore :) Muhe värk. Selle esimese sildiga saaks ka osa oma tabelist ära täita ja teisi saaks rakendada siin ja seal. Lahe:)

    Muide, minu kommentaari eelmisele postitusele panid ilmselt koid nahka, sest pärast kirjutamist kadunud oligi :)

    VastaKustuta