reede, 11. juuli 2014

Hüljatud lapsuke

Ei, ärge nüüd muretsege - Linda ja tema väikese õega on kõik korras. Hüljatud lapsukeste rolli on jäänud hoopis majapidamine ja aed. Kuna Linda isal pole puhkus veel alanud, Linda ise proovib suure raskustega harjuda sellega, et ta polegi enam maailma keskpunkt ja pisike putukas nõuab iga paari tunni tagant pikki söögikordi ning täie rauaga on käima läinud ka gaasivalude ralli, siis ega toast õue väga jõuagi.

Katsun ikka päevas vähemalt korra tahaaeda kasvuhooneni ja tagasi jalutada ning kiiruga silmanurgast uudistada, mis teoksil.

Peamiselt näen seda, et on kuiv. Lausa nii kuiv, et olin ühel õhtul sunnitud kiviktaimlasse mitu kannutäit vett tassima ja alpi kortslehele kunstlikku hingamist tegema. Rohkem ei jõudnud. Saadagu hakkama!

Roosipaviljon hakkab vaikselt õieehtesse saama, uue ala tagumine pool on tegelikult ka juba taimi täis aga tahab veel kasvamiseks paar aastat aega saada.

Roosid õitsevad kõik. Ma ei hakka siia pilte üles laadima, eelmisel aastal sai neid üles loetud, mõned uuekesed on nagu näiteks Pink Grootendorst ja Angela, kellesse mõlemasse ma botaanikaaia rosaariumis ära armusin. Balmoral Palace tuli eelmise aasta sügisel ja õitseb ka mul aias esimest aastat.
Tegelikult ma eriline roosifanaatik ei ole, kuigi praegu aias jalutades võib teistsugune mulje jääda. Arvan, et nüüdseks on mul roose aias täiesti parasjagu ja aitab küll. Nõrkus võib tekkida ehk veel mõne lihtõielise roosi või pargiroosi koha pealt aga rohkem mitte. Kuna minu aed on üks suur segasummasuvila siis meeldib mulle ka rooside puhul kui nad ei ilutse uhkes üksinduses vaid pigem täiendavad mõnda ala või objekti.

No näiteks peale seda kui Märta eelmisel suvel oma kuuriseina ära lammutas ja meie aeda tõeline aguli-idüll avanema hakkas ning eriti kui ma veel Märta värvitud kuuriust nägin, ei saanud ma muidu kui tõin sinna aia äärde ühe Flammentanzi täienduseks. Praegu on ta veel pisike aga mõne aasta pärast suudab ilmselt kuuriukse roosidega kaasa särada.

 Kellukad õitsevad ka. Nende vastu kipub mul ka nõrkus olema, õnneks on ruum piiratud.

Kerakellukas Caroline (Campanula glomerata ´Caroline´)

Kellukas "Samantha" (Campanula x hybrida 'Samantha')

Pisikellukas 'Elizabeth Oliver' (Campanula cochlearifolia 'Elizabeth Oliver' )

Kus on, sinna tuleb juurde. Vahepeal oli jälle võimalus ühte Aalujat kohata kui Helle koos oma toreda perega puhkusele sõites meie aiaväravas kinni pidas. Hulga taimepottidega loomulikult, kus ka vahvaid kellukaid hulgas. Hoian teisi hoolega varjus ja kastan sest siia kõrbesse praegu midagi istutada oleks hullumeelsus. Ootan vihma! 



7 kommentaari:

  1. Minu meelest jube lahe idüll see rooside ja kuuriuksega! Nii maaliline ja isikupärane! See paviljon on ka lahe!

    VastaKustuta
  2. taoline aguliidüll on täitsa lahe ja kellukad ON põnevad:)

    VastaKustuta
  3. Roosipaviljon on hästi mõnus ja see kerakellukas Caroline on imearmsa värviga. Peaks endale ka soetama, lapse nime moodi :) Mulle väga kellukad meeldivad, igasugused. Rõõmu Sulle oma lastest ja see aed-laps vahel hoopis üllatab kui piinlikult tal "järel ei käi" , ma ei tea kuidas sul, aga mul küll:)

    VastaKustuta
  4. Küll seda vihma ka jälle tuleb, eile juba luusisid vihmapilved ümber maja. Aga gaasivalude vastu soovitas üks vana lastearst beebile anda koos joogivee- või porgandimahlaga lutist meditsiinilist sütt. Alguses veerand, hiljem pool tabletti üks kord päevas mahla sisse purustatult. Loomulikult pea ka oma lastearstiga nõu, et mis ta ütleb jne. Minu lastel peale söe andmist gaasivalusid üldse polnud. Aga need ristiköömneveed ja kõik muud asjad ei aidanud. Mähkmed nägid muidugi kohutavad välja, tollal olid marlimähkmed ja neid tuli käsitsi pesta.

    VastaKustuta
  5. Küll aed vastu peab! Vahva kuurivaade ja eriti huvitavad kellukad, ma pole näinudki selliseid.

    VastaKustuta
  6. Oh jessuke, sa oled nii tubli! Esimesed kuud on ikka rasked, sina jaksad aedagi pildistada :)

    Väga nummi ja Märta kuuriuks ja sein on lahedad, stiilsed :)

    ma panen su kellukese potti ja kokkutulekule, küll ta sinuni jõuab kui juba veidi rohkem aega on ja vihma :)

    VastaKustuta
  7. Nii lopsakas ja idülliline aed küll nukrutseva hüljatu moodi välja ei näe. Rohke õitsemine näitab, kui rahul nad Sinuga ja pisiperega on.

    Gaasivalusid põhjustab peamiselt arstide poolt soovitatud D-vitamiin. Kui Sa pead teda andma, jäta ta ära ja katsu muretseda Soomest seda, kus gaase tekitavat sodi sees pole.

    VastaKustuta