neljapäev, 27. juuni 2013

Mölapidamatus jätkub ehk kuidas ma oma kambriat mõrvan

Natuke toataime juttu ka. Enne Linda sündi evakueerisin kõik oma toataimed ema ja ämma juurde varjule. Kuigi suur osa neist olid kaktused, kes peaks ennast kaitsta suutma.

Tasapisi on aga kodukontorisse hakanud orhideed sisse hiilima, ikka tasa ja targu ja ühekaupa. Nüüdseks on neid kuidagimoodi juba kuus taime saanud. Väga osav orhideekasvataja ma pole. Ilmselt seetõttu, et mul pole õrna aimugi mida ma teen. Orhideefoorumis olen paar korda lugemas käinud aga ilmselt pole sellest suurt abi olnud sest mu kambria tunneb ennast miskipärast kehvasti. Bulbile on ilmunud õrnad kortsukesed ja kaks lehte näitavad kuivamise märke. Aga võta nüüd kinni, kas tegemist on üle- või alakastmisega.

 Seni olen teda kastnud korra nädalas. Kuna leht on pigem kuivanud kui mädanenud ja juured mädanemise märke ei näita, lisasin igaks juhuks veidi vett.  Kui hullemaks läheb, siis on vähemalt teada, et tuleb kuivaperiood teha. Või peaks ma ta üldse rahule jätma, kuna ta lõpetab õitsemist ja tahab äkki puhata. Tont seda teab!

Aga ega siis tagasilöögid taimehullu peata. Tallinnast tulles käisime ehituspoes liiste valimas ja üks naeruväärse hinnani allahinnatud orhidee ronis ka vägisi korvi. Mingisugune dendroobium vist? Nimesilti loomulikult polnud aga minusugusele orhideemõrvarile ongi ehituspoe nimetud mõeldud, et uhkemate asjade peal katsetama ei hakkaks.


Vähemalt kuukingad tunnevad ennast koduselt. Valge lõpetab viimase õiega õitsemist aga ajas kohe ka uue õievarre.

Ja lõpuks hurraaa! Esimene orhidee, mis minu aknalaual ise teistkordselt õitsema on hakanud. Olgugi, et tegemist on lollikindla kuukingaga, uhke ikkagi!

Aga nüüd saab pühade ajal kogunenud pildipank ja mölapidamatus lõpu ja ilmselt saabub mõneks ajaks vaikus...


1 kommentaar:

  1. Hoi-ohoi! No tore, et Sa meid tuppa ka kutsusid! Viimaste päevade vihmad sunnivadki enam varju alla pugema.

    Nagu Sa tead, siis ma peale kuukingade ei tea/ei või midagi suurt rääkida, sest mul ju muud pole. Aga arvata natuke ikka julgen. Kambria puhul äkki antud kortsuv bulb ja pruunistuv leht on elutsüklit lõpetav taimeosa. Üldiselt käib neil asi nii, et kasvatab bulbi(d), õitseb, kasvatab uued bulbid ja vanad hääbuvad (lehed kaovad enne). Ja see tsükkel käib aina ringiratast.

    Ehituspoe taim on Dendrobium phalaenopsis. Hoolduselt sama, mis kuuking (ehk siis erinevalt Dendrobium nobilest, mis tahab vahepeal paarikuist kuivatamist, et õitsema läheks).

    Viimasel pildil on Phal 'Mini Mark', mis ei ole üldse mitte kerge kuuking uuesti õitsema saada! Niisiis teed asju õigesti!

    VastaKustuta